سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی برای خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار گفت: خدمات اشتغال به مددجویان واجدشرایط بهزیستی شامل خوداشتغالی و کارفرمایی است.

۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار

محسن ایروانی افزود: خدمات خود اشتغالی شامل وام، حق بیمه سهم خویش فرما و سرمایه کار بلاعوض ویژه زنان سرپرست خانواده است که امسال مبلغ آن بالغ بر ۳۰ میلیون تومان برای خرید ابزار و کمک هزینه مهارت‌آموزی است.

وی درباره خدمات کارفرمایی نیز گفت: از کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش بهزیستی را استخدام می‌کنند، حمایت می‌کنیم که این حمایت‌ها شامل پرداخت وام و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما از سوی بهزیستی است.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: همچنین ۳۰ تا ۵۰ درصد دستمزد ماهانه ای که کارفرما به مددجو می‌دهد از سوی بهزیستی پرداخت خواهد شد.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به آغاز به کار بانک اطلاعات شغلی بهزیستی خاطرنشان کرد: تاکنون بانک اطلاعاتی شغلی مددجویان بهزیستی به این دقت وجود نداشته است؛ با تکمیل پرونده اشتغال مددجویان، اگر فردی خودش قابل توانمندسازی باشد خدمات اشتغال به او ارائه می‌شود اما اگر به طورمثال معلول ذهنی یا کارآفتاده باشد این خدمات به عضو موثر و سرپرست او ارائه می‌شود.

ایروانی ادامه داد: تاکنون بانک اطلاعاتی شغلی بهزیستی وجود نداشته که با سامانه های دیگر پیوند داشته باشد و حال قرار است سامانه اشتغال بهزیستی از اول شهریور، خدمات ارائه شده به مددجویان را ثبت کرده و از سوی دیگر با سامانه رصد اشتغال پیوند برقرار می‌کند تا اطلاعات ما به صورت کامل و دقیق در اختیار نهادهای نظارتی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.